Je hebt misschien tot in het oneindige herhaald dat het geld in de lijst staat, maar met de vele verschillende beschikbare communicatiemethoden, waarvan er vele gratis zijn of heel weinig kosten, vraag je je misschien af ​​of het opbouwen van een lijst echt zo belangrijk is.

Succes in zaken hangt af van het hebben van klanten, en het hebben van een lijst betekent dat u toegang heeft tot mensen die gemakkelijk kunnen worden omgezet in klanten. Studies tonen aan dat het verkrijgen van nieuwe klanten zes keer zoveel kan kosten als het behouden van huidige, en een van de meest gewaardeerde activa van elk bedrijf is de lijst met klanten.

Er zijn verschillende methoden die kunnen worden gebruikt om een ​​lijst samen te stellen. Sommige werken in sommige situaties en in andere helemaal niet. De factoren die bijdragen aan de succesvolle inspanningen zijn onder meer de niche, de gebruikte methode, maar wat cruciaal is, is hoe en waar de methode wordt gebruikt.

De brandstof die nodig is om de vermelde motor van het gebouw aan te drijven, is verkeer, zoals gemakkelijk te herkennen is, dat er niets online gebeurt zonder verkeer en hoe meer verkeer, hoe beter. Er zijn honderden methoden om verkeer te genereren, en nogmaals, sommige zijn effectiever dan andere.

Als u een beperkt budget heeft, en dat ook al is het een klein budget, kunt u overwegen advertenties te kopen, in de vorm van banneradvertenties, Pay Per Click-advertenties, zoals het Google AdWords-programma waarbij u op zoekwoorden biedt en alleen betaalt wanneer op de link wordt geklikt, kunt u solo-advertenties in e-zines kopen of advertenties op sites met veel bezoekers, zoals Facebook.

Voordat u advertentieruimte koopt in de schijnbaar onbeperkte hoeveelheid beschikbare cyberspace, is enig onderzoek nodig om erachter te komen welk type publiek die ruimte ontvangt. Het verzenden van berichten naar het verkeerde publiek zal al uw inspanningen voor het opbouwen van lijsten tenietdoen.

Als je bent zoals de meeste mensen, heb je misschien een voorkeur voor gratis strategieën voor het maken van lijsten. Dit kunnen sociale bladwijzers, artikelverspreiding, blogposting, crosspromotie, co-registratie en natuurlijk zoekmachineoptimalisatie zijn. Elke methode heeft voor- en nadelen en de geschiktheid van elke methode voor het opstellen van lijsten moet zorgvuldig worden onderzocht.